show me your ToyZ

nån som vill ha roadtrip i USA?
höhö. jag blev fett sugen när jag såg CBs video igen.
ahhhhhhhhhhhhhh. jag behöver. en äcklig. resa. bäst.ja.
jag har vadmankankalla abstinens. eller nått. knepigt. Men det är ALLDELES förlänge sen jag var på konsert alltså. FY!
december. 6 månader. fy va sorligt. Jag lever på konserter. Kanske är därför jag har så lite motivation och ork.

blöbb. men efter 18 så blir det igång, då känner jag att jag har pengarna och jag är 18. höhö.
(får ju alla studiebidrag innan och så får jag förhoppningsvis lite pengar då också) JAG VILL FYLLA ÅÅÅÅR!
JIPPIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!

i can feel the pressure,

Tänkte skriva lite om gårdagen, hade massa saker som jag var tvungen att skriva i bloggen, har nog glömt alla de små sakerna jg tänkte på men ändå!

Drog till göteborg för att hitta lite kläder och så. På tåget dit, så kom på det ett gäng folk med sovsäckar och stora väskor.
Galet glada var dom allihopa! och då slog det mig. FESTIVAL FESTIVAL FESTIVAL!
Efter att ha suttit en hel tågresa med dem tror jag dock inte att de skulle på nån festival utanm skulle hem eller så.
Iaf så var "FESTIVAL" det första jag tänkte på. Jag kände känslan. Folket var pepp, det luktade riskakor och de skrattade och var svinglada! Känslan spred sig mer och mer och jag var nästan påväg att kolla tåg till nån festival och dra dit. Satan i gatan va pepp jag blev påfestival! har ni aldrig vart på nån, GÖRT. Även om ni inte är så stort fan av musiken. För det är sån gó känsla att bara vara där med allt härligt festivalfolk :)

Ville som sagt bara springa därifrån, hoppa på nått tåg eller festivalbuss. Siesta tänkte jag. Siesta. Jag fattar inte hur jag kan sumpa tillfälet alltså. VARFÖR ÄR JAG INTE PÅ SIESTA OCH SER PLACEBO JUST NU? huuh?  dock kunde jag ju såklart inte åka själv men åh.
Så det var det jag satt och tänkte på ända tills göteborg. Och vet ni? Det är på ngt konstigt vis jobbigt att sitta mittemot nån man inte känner. Man kollar ut genom fönstret; personen tror jag tittar på den och vise versa.

Det blev såklart THs FAA tröja. Och ett linne. Jag ville inte köpa bara den tröjan, så det blev som det blev.
Direkt när jag kom in så fanns dom där, mitt framför ögonen, precis vid ingången.  Jag tog en och kollade på de andra tröjorna också. Fanns ingen som jag ville ha (jättemkt) så gick vidare. Just då hör man "Hey we are tokio hotel.." och Scream börjar spelas. Epic. säger jag bara. Haha det känns som ett stolt moment och jag går vidare, det känns som att alla kollar på mig. haha. Det tycker jag alltid iof.

Aja, sen så väntade jag på Josse och sen så missade dom bussen osv. Så åkte hem vid 18:05 och träffade Josse en stund i alla fall. Trevligt var väl det. Men vi visste att vi snart skulle synas igen så det var ok 8D
Torp idag och torp imorron. (yy).






JAG.ÄR.ONYTTIG.
aja. jag ska bättra mig. Jag röker inte iaf, eller ta droger. eller dricker kaffe. (cola?XD).
Jag rör på mig en del... höhö. det blir nog bra det där tillslut tror jag.

ciao!


(SOOOOOOOOMMMARRRLOOOV SNAART!!)

adam lambert,

Finalen gick ju igår på American Idol.
Kris vann, men Adam kommer gå långt.
(Adam var min fav. ifrån början.)
Charmig och asbra!  (y). Kanoooooon!



Att vissa kan säga "NEJ FÖR FAN - han/hon är inte gay!" till folk som anses/tros vara det. Utan att man fått det bekräftat ifrån personen själv.
Som att det vore nått dåligt? som om dom försvarar personen. Själv säger jag som alltid - SKITSAMMA, är personen trevlig och nice så räcker det för mig, bryr mig inte om resten..

haha sitter och lyssnar på Turkiets bidrag i melodifestivalen - skyll på Lotta! :)))) Nä men den var helt ok!
Anropå Melodifestivalen. Jag gillar tävlingen och det är bra att vi i Europa gör något ihop. Lite kul iaf.
Men en sak jag blev galen på när jag kollade på det 340 Miljoner. Fattar ni hur mycket det är?
Man skulle kunna mata massa med dem pengarna. Och nej, jag menar inte att  (endast) ryssland ska ge bort de pengarna. Men gud det är mycket pengar. "HEJ HÄR STÅR VI OCH SJUNGER MEDAN DÄR DOG ETT BARN OCH OJ! DÄR DOG TRE TILL!"

men som sagt jag gillar melodifestivalen, den är hääärlig :D
i like watching at it! Tankarna bara svamlade runt när dom sa 340 miljoner bara O_o.

cause you learn as it grows.

MY GOD.
ett snabbt inlägg till.

ville bara säga att Cinema Bizarre har växt på dessa månaderna, i USA.
Visst att de var så jävla grymma innan osv osv osv.
men detta TRL framträdande igår:



THEY'VE GOT SOME AMERICAN BITCCCHEEESSS ATTITUDE.


you are loved (dont give up)

kalla mig konstig eller retard eller va ni vill men gud va jag älskar denna låten.
har alltid gjort det , ändå sen den kom ut och jag hörde den första gången.
Det är ju inte direkt sån musik jag brukar lyssna på men han är bra.
Han röst är ju awesome! (yy) Och det är lite film-musik känsla över många av hans låtar.
(lyssnar dock bara på de engelska.)

och det tror jag inte jag har berättat för nån så ja. guilty pleasure?
men som sagt, älskar den!



Och melodifestivalen igår då - norge vann :D:D
Som dom flesta så tycker jag att det var den som skulle vinna.
Ses vi där 2010 eller?;)


Imorron är det 18 Maj och man kan ladda ner Cinema Bizarre - Deeper & Deeper Album versionen då på deras hemsida.

dö?

Det finns personer som kan kalla andra folk så jäkla fula ord osv och önska att de var döda.
jag förstår inte riktigt..
Tex. "CINEMA BIZARRE ÄR SÅ JÄVLA ÄCKLIGA OCH KASSA - DOM BORDE DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. DRÄNKER DOM SIG SÅ SKA JAG FAN SITTA MED POPCORN OCH KOLLA PÅ MED ETT LEENDE"

Hittade bara på detta, men såg en liknande sak förut. Och innan.
Jag fattar inte - så bara för att "du" tycker dem är dåliga så ska dom dö?
Varför lägger man tid och tankar på en artist/band man inte gillar. Lite onödigt va?
Lyssna på musik du gillar ist och skit i det du inte gillar. Det är din åsikt!
Visst, jag erkänner. Det finns tillfällen då jag tycker fans (fans av alla typer XD) kan gå för långt. Och är jättestörande.
Men för det, ska man då tycka illa om bandet/artisten/musikern för sig?

Sen finns det ju också personer som kanske inte har världens bästa sångröst,
men musiken är inte bara sången. det är känslan, hur låten låter, musiken, texten.
och såklart, det finns musik jag ogillar, som inte är i min smak. Dock är jag ju verkligen en allätare när det gäller musik.
(kanske inte opera då eller klassiskt...xD och inte dansband, fast vissa är ju lite party.. AJA!)

Jag tycker bara det är fel att säga fula ord, eller önska att nån var död pga av ens åsikter om dens/deras utseende, musik, röst, åsikter osv.

a modern myth

hallo! idag var det skola sen hem då. Vid två kom jag hem. Lite boring sådär.

men annars är det bra och chill.
Fick veta att det är en kurs i trean jag inte behöver läsa för att jag hade språk i 1;an.
Men jag vet inte. Det kan ju vara bra? Men de två saker jag hade valt hade dem tagit bort SUCK!
så jag vettefan vad jag vill välja nu :S ^o)
Engelska C skulle ju vart kul. Men hm.. ja.
Kanske inte läser nått?
och är ledig när dom andra har lektioner (A).


Har suttit och lyssnat på massa musik i flera timmar (tror jag).

ÅH musik är min bästa vän! det är värt allt. haha. typ. alltså ja.
finns alltid där liksom;)) HAHA nej men ja.


Jared Leto är den bästa manliga rösten jag har hört....
det finns en topp fem (10? 20? äh,den kan nog gå hur långt som helst.) och han finns högt upp på den för mig.
top tre!
FYFAN - va bra han är! det är helt sjukt. Gåshud och panik på samma gång.
hur kan han ?! Hans röst är stark, han en speciell känsla i sig. Och nej, jag kan nog inte beskriva den med ord så jag hoppar över det.
(ingen säger motsatsen, för alla vet att han sjunger som en gud.)

ciao! :>

Läsning

Jag har börjat läsa böcker. Helt konstigt.
Nyss var det ju Speak och idag lånade jag en ny bok, "Skuggorna i Spegeln" ska lägga mig och läsa strax :).
Yes, another charming vampyr bok.
Vet inte vad, men ja. Dem är bra 8D Dock är den lite mer...fantasy (vad nu vampyer är?) än Twilight osv. haha.
jag älskar att sitta och lyssna på "gammal" musik.
Som man lyssnade på förr. Det ger en trygg och nostalgi känsla,


människor - ni är saknade.!

ciao!


_________________________________
"Nog borde jag nu säga nej
Jag vet ju att det ej passar sig
Att följa med en okänd man
Har aldrig sett dig, känner ej ditt namn
Du har väl hört att flickor dör
Tänk om du är vargen de varnat för
Jag borde skynda mig härifrån
Men ändå, låt oss gå"


den är så fin, på nått sätt.
Jag älskar den! :)
(anders johansson - vargen)


everything counts,

- jag undrar varför allt du säger, gör etc, varför jag alltid måste tänka en gång till för att komma på att "nej det var inte jag som skrev det där" eller "shit. precis det där gillar jag också". För varje gång du skriver en mening känns det som om jag skrev det, iaf så att jag kunde ha skrivit det. uuuuuuuusch.

- Mysdag igår, först göteborg med Malin & Eleonor. Köpte en foundation.
Och sen när de skulle på bio så smsade Lotta lagom så att jag åkte till henne och sov över. Det var fierce. Mycket trevligt.
Hon har börjat köra och kommit mkt längre än mig och ack så bra hon var 8D. haha!
På vägen hem hade jag en timmes väntetid i gbg. Aj då! blev en bh på rea iof, 49:90. Och en foundationborste. hähä.
fyfan. Nu får jag inte köpa grejer på aslänge :c. Hade bara 400 kr kvar :O.

+ att jag har kommit på att jag borde nästan ha valt musik eller ngt.
fastän jag inte spelar ngt instrument eller så. Men jag kan ovanligt mkt om musik. Tror jag. haha mer än dom flesta iaf.
+ att allt jag gör kretsar runt musik (nästan!).
fast aldrig i livet att jag skulle vilja gå musik när jag har sån bra klass - <33.
skulle jag inte byta bort för..(nästan ;))))) allt i världen.

tjoho! :D
vaknade rätt tidigt i morse hos lotta så nu är jag trött va & ska fan sova 8D
ciao! :*


(jag & syrran när vi var små. Hon läste sagor eller nått. Och nej!! den gröna "mattan" är inte kvar, vi har trågolv nu. haha!)

mein teil

haha,
jag sitter här och dunkar gamla godingar, det är vad min kväll har bestått av (efter Så Ska Det Låta, jag blev otroligt glad för att Mojje var med <3) :D
Rammstein (som förövrigt är så konstiga...Men some of them is good yes.) just nu, men även Childrens Of Bodom, och massa andra finländare som kan göra musik.
Jarå, i sjuan/åttan var jag cooling och dunka fett. HAHA.

jag har tråkigt, därför skriver jag ett inlägg.
Igår var det valborg! det var fierce!
grillning hos malin och ca en halvtimme på Skeppsviken.
men mysigt vare!

haha nu ska jag lyssna vidare på mina godingar.
Fast blev rätt sugen på att lyssna på mojje nu.. ;P
ciao!

RSS 2.0