dö?

Det finns personer som kan kalla andra folk så jäkla fula ord osv och önska att de var döda.
jag förstår inte riktigt..
Tex. "CINEMA BIZARRE ÄR SÅ JÄVLA ÄCKLIGA OCH KASSA - DOM BORDE DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ. DRÄNKER DOM SIG SÅ SKA JAG FAN SITTA MED POPCORN OCH KOLLA PÅ MED ETT LEENDE"

Hittade bara på detta, men såg en liknande sak förut. Och innan.
Jag fattar inte - så bara för att "du" tycker dem är dåliga så ska dom dö?
Varför lägger man tid och tankar på en artist/band man inte gillar. Lite onödigt va?
Lyssna på musik du gillar ist och skit i det du inte gillar. Det är din åsikt!
Visst, jag erkänner. Det finns tillfällen då jag tycker fans (fans av alla typer XD) kan gå för långt. Och är jättestörande.
Men för det, ska man då tycka illa om bandet/artisten/musikern för sig?

Sen finns det ju också personer som kanske inte har världens bästa sångröst,
men musiken är inte bara sången. det är känslan, hur låten låter, musiken, texten.
och såklart, det finns musik jag ogillar, som inte är i min smak. Dock är jag ju verkligen en allätare när det gäller musik.
(kanske inte opera då eller klassiskt...xD och inte dansband, fast vissa är ju lite party.. AJA!)

Jag tycker bara det är fel att säga fula ord, eller önska att nån var död pga av ens åsikter om dens/deras utseende, musik, röst, åsikter osv.

Kommentarer
Postat av: ester

åh tack! vem älskar inte london ! :D

2009-05-11 @ 22:22:38
URL: http://jonasandester.blogg.se/
Postat av: IDA

När det är band/artister som har ett lite utstickande utseende (Cinema Bizarre, Tokio Hotel etc.) så har jag märkt att de flesta faktiskt dömer ut dem innan de ens hört musiken.

Jag har vid flera tillfällen fått kommentaren "ööh Tokio Hotel, de suger ju"

tätt följt at min fråga "Har du ens lyssnat på deras musik?"

- "Ööö, nej.. men de ser ju helt konstiga ut / de är ju bögar allihopa".



Är det däremot någon som HAR hört t.ex. TH's musik så kan du nog gissa vilken de flesta har hört. Monsoon, ja. Och hur mycket av deras musik står den för? Om du förstår hur jag menar. Jag tycker nästan att den låten är den som har minst "attityd" och "handlar minst om någon som ungdomar kan relatera till" (men ändå älskar jag den!) Förstår du? Ready Set Go har ju ett tydligt budskap, Spring Nicht likaså (och samma sak med alla deras låtar, enligt mig), men Monsoon handlar väl mest om kärlek vilket faktiskt är ganska vanligt - och visar då inte den där sidan av deras musik som man hör fans runt hela jorden beskriva som musik man verkligen kan relatera till, musik för varje humör och allt vad det är. Jag tycker helt enkelt inte att Monsoon är den bästa låten att representera "Tokio Hotel" och deras musik, eller hur jag ska säga det.



GUD vad lång kommentaren blev - och shit vad jag kom av mig... Jag håller med dig i alla fall. Det är så extremt onödigt att lägga energi på saker man inte gillar. Håll dig till det du gillar och alla blir nöjda.

2009-05-14 @ 01:05:45
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0