sommar/brand new eyes!

riktigt sommarväder nu, skitgött! :D
Och det ska tydligen hålla i sig.


Idag är det torsdag, har varit i Göteborg med Malin. Vi gick och tittade i massa affärer, vi fick vad vi ville ha.
(och lite mer där till. Jag hittade en väska, som var helt OK.  Det var englandflagga på..(JAG MÅSTE HA!XD) hmm, behöver ju en ny väska. Funderar på att slå till där alltså.)

Göteborg var som vanligt lika mysigt och man kände att man var i GBG. Jag återvänder på Lördag för att smygkolla (kanske) på BMTH 8) Då jag inte har 900 kr i fickan, sådär. hehe. Eller ja,kolla och kolla. Lyssna kanske, men INTE bron. haha tror jag...eh ja. Jag vill iaf kanske "se" dem och DEG..Dock känner jag mig hemskt. KLART MAN SKA BETALA. xD Men skulle jag beställt tidigare så skulle de inte vara såhär. aja! tjing tjong, livet som student är såhär. Mn ska skaffa jobb tänkte jag. Det sista jag "söker" blir McDonalds. euh vill inte! Men pengar är pengar. Nu babblar jag på här.


you treat me just like another stranger
well it's nice to meet you sir
i guess i'll go
i best be on my way out

ignorance is your new best friend
ignorance is your new best friend


Det stämmer sjukt bra in på mig, (och vissa...)
btw! Nytt Paramore album kommer heta "Brand New Eyes" 29 Sept kommer det ut. (i know, då en VISS person i bandet fyller år hahaha :D.. jjjjjjj!)
ciao!


Bara jag som älskar sån räkröra, fast mest som som kmr ifrån Fiskaffären (i Henån xD) de som finns i affärerna är inte alls lika goda :C.

the secret

Köpte tvä böcker häromdan. En utav den var "The Secret" av Rhonda Byrne. Vet ej om den finns på svenska, men jag har den i alla fall på engelska. Och jag borde nog slänga in ett "tack" till Mr Romeo som fick mig att ta tag i boken och läsa baksidan och sedan köpa den. Den är bra, jag har kommit på mig själv flera gånger " det är precis detta hon skrev om i The Secret" Jag har inte läst ut boken men den är bra, och faktiskt riktig.  Det är en "self-help" bok som handlar om The Secet, Hemligheten till att kontrollera sitt liv, eller ja, bestämma sitt liv. Det handlar väldigt mycket om The Law Of Attraction, dvs att ens tänkade betyder mycket. Tänker man negativt som t.ex (detta skrev dem i boken också) "Jag vill inte ha förseningar" = "Jag vill bli försen, jag vill ha förseningar". Och massa. Haha Låter ju lite...ja. Men den är bra, you'll learn alot.
Den är inte alls lång heller, ca 184 (om man inte vill läsa alla "Biographies" osv xD) så det tycker jag är värt det.

Den andra boken jag köpte var "Interview With The Vampire", på svenska heter den "En Vampyrs Bekännelse" - ni kanske har sett filmen (yy). Jag kollade på BrittaniLouiseTaylor's video där hon pratar om vampyr böcker hon har läst. Det var bara till att dra fram min "vampyrböcker-som-måste-läsas" och skriva till sisådär 10 stycken. vi gillart!

Aja, ciao!

the pretty reckless

Bra band ohja. De turnerar ju med The Veronicas just nu, här är en video ifrån en konsert i Louisiana. (tror jag)



(det kommer alldeles strax ett till inlägg..)

mostly for me

lägger in detta, och ni som inte förstår tyska kan tyvärr inte läsa texten. Men jag ville spara texten nånstans, det är så fint ;_;

ich erinnere mich an den ersten Tag als wäre es gestern gewesen.
Es war ein sonnig warmer Tag, ich hatte einen Cappucino zum Frühstück...
Ich musste zur Bandprobe meiner aller ersten Band, an diesem tag bin ich mit meinen Skates unterwegs gewesen, geiles wetter und fahrwind , herlich.
Raus aus dem haus und mit vollspeed zum Bahnhof , bergab 1 1/2 km , weiter mit dem Zug... . Am anderen Bahnhof angekommen noch 3 1/2 km bis zum Proberaum im Keller unseres Drummers. Vor Ort hatten wir befor wir überhaupt mit einem Song anfingen
ein meeting ... alle 7 waren da ( drums, 2 git , bass, trompete, Sax, und moi ),
wir hatten an diesem Tag beschlossen leider die Band aufzulösen. Aus diesem Grund war nach 30 min alles rum und jeder machte sich auf dem Heimweg. Ich bin wieder mit den Skates zurück zum Bahnhof gerast, grade noch so in den Zug Richtung Heimat gesprungen als er auch schon losfuhr. Im zug gab es eine kleine Stufe... und ich hab mich direckt mal dezent 3/4 aufs Maul gelegt. Jemand half mir auf ... und dann sah ich in die schönsten Augen des Universums. Da war sie ... ( wohnhaft 580 km entfernt , war an diesem Tag in frankfurt einkaufen mit ihrer besten freundin , welche auch bei  ihr in der Nähe wohnte. Deren Dad allerdings in der Nähe von meinem alten wohnort wohnte. Welche genau diesen Zug genommen hatten). Wir reden die fahrt bis ich aussteigen musste.... ich gab ihr noch meine telefonnummer und befor ich endgültig ausstieg drehte ich mich um ... und sah ein letztes mal an diesem Tag in ihre Augen ....
es kahm mir vor als würde die zeit stillstehen ...
mein herz raste und ich  wollte sie nicht gehen lassen .... dann fuhr der zug weiter...
Es dauerte nicht lang bis sie sich bei mir meldete ...
Ich lud sie zu unseren letzten konzerten an den wochenen den der kommenden 2 wochen ein ...
Sie sagte sie wolle kommen ;D , sie habe eine Tante in der nähe ... 100 km weg von mir XD
Showday ... 1 woche später ...
Wir spielten unsere Show , sie war wirklich da , ich glaubte es kaum ....
Es war als hätte ich ungeahnte neue energie...
Hinterher... wir standen draussen ...
ihre Tante war auf dem weg sie abzuholen ...
hatten wir etwas zeit nur für uns ...
redeten und nahmen uns in den arm ...
ich streichelte zum ersten mal durch ihr Gesicht ... so weich ... und diese Augen ... diese wundervollen Augen ...
Als ihre tante schon da war  gab sie ir noch einen Abschiedskuss ... er war wie der kuss einer lilie einer liebkosung mit rosenduft .... traumhaft...
sie verprach mir wiederzukommen...
wir telefonierten jeden Tag .... eine woche später war sie bei mir ...
endlich ...

ein moment den ich dann niemals vergessen werden... sonntag nachmittag 15.14 uhr
.... Wir standen bei mir am bahnhof ... sie musste heimfahren ...
wir nahmen uns in die arme ....
Ihr rollten tränen die wange runter , sie fing an zu weinen ....
sie wollte nicht gehen ... ich hielt sie fest ... "ich liebe dich"....
....

wir waren 2 1/2 jahre zusammen, es gab sehr viele schöne momente ....

Gegen ende war es nicht so dolle das sich ein andere Typ einmischte...
jemand der bei ihr in der Nähe wohnte ... und nicht wie ich 580 km entfernt ...
wie auch immer...

Nach 6 1/2 Jahren trage ich immernoch ihren Ring an meinem Finger und halte ihn und sie in Ehre...

Ich habe mit ihr viele Dinge erlebt und bislang keine Frau wie sie getroffen ...
Sie ist ein Traum...

Das Erlebte ist Vergangenheit....
ich bin gespannt was mir die Zukunft bringt ...

privat

Jag har börjat skriva blogg på datorn också. Lite mer privata saker. Så har inte skrivit här då.
Men nu har jag sommarlov, fick det officiellt i torsdags den 11.. Och för att citera Eleonor (Eleonors blogg här, läs förresten!) :

”Gårdagens (läs;Torsdagens)  skolavslutning gick ju inte riktigt som planerat. Brännbollen vid Riverside ställdes in på grund av dåligt väder och blev kakbuffé och dåliga ordvitsar i Gallerian. Festen hos Elin byttes ut mot middag hos André, som ställdes in på grund av fylla/bakfylla hos värden och blev bowling, men även den ställdes in då ett busslass norrmän bokat hela bowlinghallen resten av eftermiddagen.

Hela skolavslutningsillusionen om vita klänningar, befriade människor, bra musik och efterfester till soluppgången urartade till slut i en slät kopp kaffe åtta MP2C:are emellan på Lejas ute servering i någon sorts melankoliskt duggregn. Lite otippat. ”


så all creds till henne.
puss!

14:04

jag säger ett stort LOL. på vissa människor alltså.

idag är det torsdag och student.
aaah om ett år är det jag. fan va gött.
men å andra sidan; shit va tomt det kommer vara efteråt.
och inte träffa klasssen varje dag sådär ;s konstigt. haha.


anropå klassen
, CH filmade på klassfesten (inte den sista förmodar jag!) :
Det var en överraskningsfest/klassfest. En i klassen ska åka till USA, som det kanske märktes. haha.
Innehållande roligt prat, pantgömme/burken, brännboll osv. Underbara klass!




pussva!

RSS 2.0