Kill Hannah (My Passion mfl.) @ Brewhouse

Dagen började med att jag åkte till skolan och lämnade lite saker och så. Sedan skulle min rörlig bild grupp till GBG klockan 11.00 så jag åkte med dem. Jag lämnade dem och gick runt i nordstan. Ett rätt bra tag faktiskt. Klockan blev 14:00 eller något innan jag bestämde mig för att åka bort till Brewhouse. När jag väntade på spårvagnen ringde jag Ewelina för att jag ville ha pratsällskap. Hon gav mig idén att gå dit istället för att det var 9 minuter innan spårvagnen skulle komma. Det gjorde jag också. Det började duggregna men det var inte så mycket. Jag hann gå lite för långt på ett ställe och fick gå tillbaka (ja, så går det när man pratar i telefonen och är helt inne i det.) så det blev en lite längre promenad än vad jag hade räknat med. När jag gick in på Mcd vid Scandinavium så regnade det en del också. Jag var iaf tillräckligt blöt och ofräsch efter den promenaden i regnet. Jag gick till Brewhouse och kollade, ställde mig lite utanför grindarna och kollade, det var inga folk där alls. Jag som var van att de var en stor kö vid det här laget blev förvånad och gick tillbaka till MCD och åt. Och väntade på folk som skulle komma senare.

 

SMSade även Charlotte och frågade ”det finns ingen annan ingång eller så till Brewhouse va?” Hon instämde med att den jag såg var den enda. Satt ett tag på mcd. Sedan runt 15:30 gick jag tillbaka till Scandinavium och väntade på de andra. Josefin och My kom då, de skulle dock äta så jag fortsatte vänta. Sen kom Erika och Jenni, de jag hade väntat på. Vi gick till Brewhouse och mötte Jennis kompis Ferbie. Vi fick lov att sitta inne vid ingången/merchen ett tag. Det var nice att slippa stå ute i regnet. Man hörde KH's soundcheck därifrån väldigt tydligt. De spelade Heaven på soundchecken men inte på spelningen, vad jag vet. Dock fick vi inte vara där inne sååå länge utan fick gå ut i det fina vädret och vänta, snällt av dem att låta oss vara där en stund iaf. När vi kom ut kom Josefin och My. De hade ett paraply – tack och lov för det. Haha. Vänta och vänta.. Lite innan sju blev vi insläppta. Det var väldigt litet. Och när alla hade kommit in tyckte jag det var pinsamt, skitlite folk. Dock var de ju mer i STHLM men ändå. Trodde de hade fler fans faktiskt. Även om de inte har gjort mycket för att bli kända här.

 

Vi hamnade näst längst fram, de första förbandet spelade. Royal whatever de hette, de var bra. Sedan kom my passion, så sjukligt bra. Day of the bees var bäst (Hold back! Tears won't change a thiiiing! <3). Bra publik (iaf vi där framme hoho) även fast vi var så få. De framför röjde som fan :) Efter MP gick vi för att prata med My och gå bak lite. Vi gick även ut och hittade MP och royal whatever. Vi stannade där ute tills Kill Hannah började. Äckligt bra var dem. De var mycket rök så bilderna blev bajs. Men fick lite videos i alla fall. Annars spenderades KH spelningen att lyssna på dem. Och springa in och ut och snacka med de andra banden, dock kändes det som att jag mest stod och stirrade på MP. Jag älskar ju London och England, och där kom dem, ifrån London och pratade osv. De gick inte att göra annat. Jag fick dessutom räcka ut tungan för Laurence. De kom på tal att han skulle skaffa tungpiercing, men han trodde det gjorde bajsont. Så då förklarade jag att de inte alls gjorde ont och då undrade han om jag hade, så då fick jag visa ;). jag & Ferbie tog även en öl sådär helt random, och då började de spela Scream. Den är så underbar. Så sjukt fin.


Efter spelningen gick vi såklart ut. (jag tror dock jag missade mycket av sista KH låten. För att vi stod där ute. Med dem andra, så då var MP redan där och sedan kom KH också ut. + alla andra folk. Jag minns att vi stod nånstans och så kom Mat ut. Det var väldigt wierd, på något sätt brydde jag mig inte speciellt mycket, utan vi steg åt sidan och gick runt och larvade oss. Och som sagt stod jag mest och njöt och glodde på MP för deras dialekter. Låter som världens freak. Men lovar att jag inte är det. Sedan fick jag ta kort på Jenni & Mat sedan fick jag tillslut också ett kort med honom :) Sedan gick visst sista bussen hem, men de sket jag i och stannade kvar. Haha. Men det var det värt, jag fan va lycklig jag var <3. Sjukt rolig kväll. Kändes skönt att faktiskt kunna slappna av på en konsert, och inte behöva ha ångesten/tänka på konserten för mycket. Utan bara ha kul. Kill Hannah & My Passion får gärna komma tillbaka snart, jag ångrar att jag inte gick på fler konserter. Grymt var det. PS. Så bestämde jag mig även för att göra min tatuering den kvällen, fuck it. Orkar inte fundera över det mer. Jag ska bara göra den! awesome all in all.



(ett par bilder. Som sagt blev de inte speciellt bra pga att röken. ja 8D) Men ändå... Första är på My Passion och de andra är Kill Hannah. Ursäkta fokusen på Mat, gick inte annat. hoho)

 


Tre videos. Går man in på min youtube så finns det ett par fler. Haha. De blev rätt bra. Ursäkta pratet ibland, i 3;e videon..

Kommentarer
Postat av: Tessan

åh, can't wait until november då MP antagligen kommer hit igen :D

2010-05-03 @ 23:32:32
URL: http://thereselarsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0