CPH

Hej. Det är (lite mer än) två veckor sen vi såg TH i Danmark & Göteborg. Galet. Det var så äckligt bra i alla fall. Kommer skriva lite kort bara.  Jag och Lotta kom till Köpenhamn Fredagen den 26/2 på kvällen. Vi chillade på hotellet osv. Och tänkte att vi skulle börja köa dagen efter ist. Lördagen kom och vi stack till kön, sagt och gjort. Innan vi visste ordet om det stod vi med ett nytt tält och jag med en ny sovsäck. Vi reste tältet och ja, hängde där.
Sedan insåg Lotta att hon inte skulle palla och jag tyckte också det var kallt. Man fick lov & vara borta max två timmar åt gången. Så tänkte att jag skulle iaf dra och vara borta dem två timmarna. Haha, vi stannade och sov på hotellet den natten så vi brev strökna 8D.  edit: strykna kanske det heter (Z påpekade hahaha A WESOME), jag jag gillart med ö :c

Jag kom dock dit dagen efter istället, söndagen den 28/2. Zara och Charlotte var redan där och hade varit där sen i onsdags + att det var danskar som jag kände innan där.  Tiden gick ändå rätt fort, men ja. Det var rätt kallt. På kvällen fick vi alarm om att de skulle komma galna tyskar ifrån Hamburg(konserten). Och att de skulle vilja gå längst fram osv. Men de dök aldrig upp. Jag fick sova i zara & charlottes tält, hade ju ett eget med det tog jag ner för ja, kallt att sova ensam osv. Tack så väligt mycket Z&C för sällskapet (både gbg & cph). Det blev ovanligt mycket sömn natten till måndagen (1/3 - dagen konserten var!), när jag sover i tält brukar det ta 395893745 år att somna och jag brukar frysa som en tönt. Men denna gången somnade jag nångång vid tolv och vaknade 5 på morronen av att folk började packa ihop. NAJS! jag är fortfarande chockad över att jag sov så länge/mycket. Var inte beredd på det. De har ju runt 13 trucks (eh vad heter det? lastbilar? hahahahaha.) och en efter en kom dem ju, och roligt - alla började skrika osv. Man bara "ja, en lastbil. intressant. nej". Och en utav de som körde dem steg ut ur lastbilen och bara "eeey, jag måste sova. har inte sovit än. snälla...?".  Klockan var som sagt 5 någonting och de hade kört ändå ifrån hamburg.
Nångång fram på morronen gick vi och lämnade alla saker vid hotellet (vi bodde alltså inte på samma hotell, men de låg rätt nära varann.)
Jag fick sitta själv i ett par timmar då vi satt i nummerordning (jag fick 25 första gången och 40 andra). Men det gick rätt fort ändå.. Pratade liiitegrann med danskarna. Men på något sett är de inte förtjusta i engelska :s xD.

Insläppet var cp men ändå. det var najs. Jag hamnade längst fram vid catwalken på georgs sida. Brevid toppen på catwalken. haha. Förbandet hette The Dreams och de är bra i think. Dock är de hype på dem just nu i Danmark. hahaha. (ett sånt hata eller älska band you know.).  Konserten började, och "Komm" på tyska började. Ni vet inte hur glad jag blev för det.  Showen var så äckligt bra att de inte går att beskriva med ord. De är helt enkelt. Det finns en "makt" i varje låt. Komm/Noise var en grym öppningslåt,  Den får en att verkligen vilja ta allt i sina händer och bara KÖÖÖÖÖRA. Och egentligen är det samma med alla låtarna. Menschen Suchen Menschen kommer efter wah. Humanoid akustisk förvånade mig, men det var asnice. En nice break bland alla "hårda" låtar. haha. Även om den är hård egentligen.

Lass Uns Laufen/WBMW - precis innan den så kom det upp något på skärmarna, ett slags bildspel med Bills röst som upprepade "Too many - Too much" Pain, Life, Lies, och tillsist "Too many walls" och så tonade det ut och låten började, sjukt nice.  Och innan de akustiska (tror jag) så kom WBMW/lass uns laufen intrumental och gamla och nya videoklipp till den. Jag kunde inte kolla nångång.

Min 06-ångest var skitstor i Köpenhamn, jag vet inte varför. Men dök upp iaf. Och att de visade gamla klipp sådär. oj. Nej, som sagt jag stod och kollade liite men kollade sedan bort igen och började "ooooh vad fint. väder det är." okej kanske inte så men nästan. Ni fattar? Det var iaf SKITBRA. Dagen efter gick vårt tåg vid 11, men nej. Det blev avbokat/cancelled. Så de sa att vi skulle ta tåg till Malmö och ta vårt tåg därifrån. Men sen visade sig det att de inte gick därifrån heller så de fick bli ersättningsBUSS istället. Vi blev dock inte så sena.

Jag var hemma och "vilade" i två-tre dagar typ. Hade ju kört hårt sen London veckan innan. Och sedan på fredagen, 5/3 var det dags för Göteborgs konserten.  Ewe skulle vara i GBG och så kunde jag vara där på kvällen, den 4/3. Men sen visade det sig att hon inte skulle vara det så jag fick lov och ta bussen på morronen istället, var där lite innan sju. Hann få nummer iaf. typ. 106.
Sprang på Z&C på spårvagnen så köade med dem där också. Träffade massa andra mysiga människor och fans. Haha jag gillar veeerkligen att vissa THFans känner igen varandra och ja, känner varann mer eller mindre. Vi är som ett mysigt litet gäng. hahaha. "Oj där är ni! :D hej hej hur är det?" haha osv.
Konserten var super i GBG också, och att de sjöng på engelska var...alltså, föredrar ju tyska. Men det kändes inte att de sjöng på engelska. Haha var lika awesome ändå. fifan, dog lite halvt efter den konserten, visste ju inte hur länge de skulle dröja innan jag skulle få se dem igen... Stod på samma sida, på nästan EXAKT samma ställe :o haha vad är oddsen?




1:Tom i Göteborg
2: Bill i Köpenhamn

3: BAFTAs awards i London (Bla. James Cameron, Robert Pattinson, Kirsten Stewart etc.) Matthew Goode syns på bilden.
3: Shannon (30stm@ Wembley Arena) hihi.


Mina videos/jag som har filmat. © mig:


Zoom i Danmark

Pain Of Love - Göteborg
Som sagt så ser man att det är ifrån samma vinkel, men inte samma konsert alltså. haha :)



Och en 30STM video, som också är filmat av mig ©.

Sammafattning: skitbra och jag vill tillbaka. Ge mig thkonsert (och tyskland) nu. Ge mig London i en månad minst tack.

/R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0