döda med bra anledningar?

Läser en bok just nu, vill inte säga vilken det är eller så ifall nån läser den ;b.
men i ett tillfälle så är det ett par personer, tjejer som mördar en kille låt oss kalla han Carey. Han är charmör, får en känna sig..hypnotiserad? osv och får alla falla för han. och sedan mördar han och våldtar han vissa av tjejerna.  Så han har alltså mördat ett x antal och sen våldtagit folk och utger sig för att vara en jättetrevlig och go kille för att sedan visa sitt rätta jag.

Är det då rätt av dessa tjejerna att döda honom, för att han inte ska göra fler tjejer illa? De visste att han aldrig skulle sättas i fängelse, då de inte fanns tillräckligt med bevis + att han var så omtyckt.  Jag vet inte vad jag tycker, jag tycker han förtjänade det, men tyckte också att han skulle hellre fått fängelse, då skulle han få lida.

Rätt eller fel? kommentera.




Har inte läst ut boken, men kommer nog göra det imorron. haha, har inte mycket kvar.  Här sitter jag och min cappucino, men skall gå och kika på film nu :) gbg imorron tror jag. Ciao! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0